dijous, 6 d’abril del 2017

San Martí Xic - Serra de Sobremunt

LA RUTA EN WIKILOC

Km. 12 de la carretera BV-4608 on comencem la caminada per un cami que segueix el rec de la Font del Serradal. Al Llarg d’aquest cami  un tal Sr. Rabionet ha anat fent uns parterres amb plantes boscanes  i arbres en els que hi ha posat el nom així com haver arreglat el camí per que sigui de bon passar. Mes endavant i trobem la Font del Bac dels Trèmols, que es troba a l’altre costat del rec i que es travessa per un pont i unes escales fetes per Rabionet.

Per un camí de pujada no massa pronunciada ,anem enfilantnos deixa'n enrere la boira que tapa part d´Osona , em el nostre camí ens desviem una mica per visitar la font de Can Quelet , restaurada l´any 2013 per als amics de la natura ,Cirera - Rabionet.. Falta poc per arribar el nostre lloc d´esmorzar , avui o farem a l´ermita de Sta Llúcia de Sobremunt

Santa Llúcia de Sobremunt es troba situada a l’extrem nord-oriental del límit del terme municipal dominant una àmplia panoràmica de la Plana de Vic i els Pirineus. Santa Llúcia té una espectacular vista de la Plana de Vic i també d’una part del Lluçanès, a més d’una vista magnífica d’una part dels Pirineus

Mentres fem una foto al grup de las sras , alguns aprofitem per repassar el mòbil i altres per fer   l´indi, també per altra banda un grup d´homes ens fem la foto , això sempre es un bon record , mes endavant ens tovem amb em "el Mirador" una petita construcció amb bones vistes sobre Osona i el Pirineu

Sant Martí Xic és una ermita del municipi de les Masies de Voltregà , està situada a tocar del recinte del castell de Voltregà, als seus peus. Antigament, un mur incloïa aquest edifici dintre el recinte del castell.
Es conegué primerament com a Sant Martí de Voltregà o Sant Martí del castell, fins que la creença popular de la seva petitesa li donà el nom de Sant Martí Xic. Les primeres notícies es remunten a l'any 1097, quan el sacerdot Ermemir deixà dos sesters de pa i de vi per la seva edificació, que deu correspondre a l'edifici actual. A partir de 1110 hi ha constància del seu funcionament com a parròquia

Bones vistes te el camí de tornada , entre una bona cinglera ressalta les restes del castell amb la gran estelada al seu cim , caminant també passem errant d´uns cingles sempre buscant el camí de baixade
que de nou ens retrovem amb el bosc de Rabionet , per acabar els ultims metres fins els cotxes

Avui sóc jo mateix qui acomiada la sortida del dia d´avui