dijous, 6 de juliol del 2017

Els Perics 2802 m

LA RUTA EN WIKILOC

Una bona matinada a les 4.40 del matí surto de casa per trobar al Valea a Campdevànol i al Joan a Ribes , toca una bona estona de cotxe fins arribar a las Bulloses França un indret magnific per fer un món de sortides per muntanya, aquí ens trobem amb els companys d´Olot , comencem a caminar son las set del matí , en passar per la presa de les Bulloses podem veure el nostre destí al fons i molt lluny
 tenim una bona estona caminant fins arribar a la tartera al principi molt suau  , també podem veure que tindrem un dia força bó per caminar no tenim risc de pluge al menys de moment

Anem una bona estona vorejant el llac de las bulloses , el camí molt planer fins arribar al petit pont que travessa el riu Tek aquí el camí comença a pujar una mique mes , ens acostem a visitar l´estany de l´Esparver , mes endavant arribem a l´hora de fer un descans i aprofitar per esmorzar una mique això o fem al refugi metàl·lic poc abans de començar la tartera

Acabem d´esmorzar reprenem el camí i arribem al peu de la pujada , la vista mentre anàvem acostannos era de força pujada pro una vegada estem al peu de la pujada ens adonem que això si que va de veritat , una fortíssima pujada de quasi dues hores en molts punts hem de fer servir las mans , son 500 metres de desnivell en poc mes  d´ un km i mig.
 Però cal saber que es tracta d’una via amb uns quants petits cims per on cal grimpar. A part de les marques pintades, al llarg de tota la cresta es van trobant fites que indiquen el millor camí a seguir.

Durant la fortíssima pujada tenim petits descansos per gaudir d´aquestes excel·lents i gratificants vistes

Per fem el cim no sense haver patit una mique , tenim unes vistes molt maques de 360º la vessant francesa i la catalana , sempre rodejats d'estanys que fan de les Bulloses una autentique meravella de la natura

A estat una baixada força dura a l'arribar al coll mires enrere i dius impossible que per aquí i baixi un camí , doncs encara que sembli impossible i es.També tens una gran vista del Peric gran i et dones compte que es una gran muntanye
En el Petit Peric descansem poca estona ens fem la foto de grup i comencem la baixada per una tartera aquesta vegada molt bona

En la tartera de baixada del petit Peric tenim una vista molt bona de tota la carena que molt durament em hagut de fer per arribar dalt el Paric

Arribem de nou als llacs i a la verdor d´aquestes boniques valls , anem fent camí fins a trobar l´estany de l´Anec aquí farem la parada de dinar un lloc amb sobres i bones vistes , malauradament el Joan el Valen i Jo mateix al no portar el dinar seguim caminant direcció als cotxes per anar a buscar el nostre dinar , cal dir quens queda una bona caminada encara

Entre grans prats verds , petits rierols algun petit estany arribem al llac de les Bulloses , ara ens quede seguir-lo fins  arribar a la presa una mica mes de tres km una encara tenim una bona caminada fins  arribar al dinarrrrr

Final , ant estat nou hores , al fons  queden els Perics , com sempre gran caminada amb excel·lent companyia

La "Joana" acomiada la sortida d´avui a patit com ningú pro a fet la caminada com tots felicitats , un plaer caminar amb tú