dimecres, 11 d’octubre del 2017

Cabrera

LA RUTA EN WIKILOC

A primera hora del matí arribem Sant Pere de Falgars és un poble pràcticament deshabitat. Hi ha un refugi de muntanya, una església un cementiri, la finca de la Coromina...
El refugi de Sant Pere de Falgars abans eren unes escoles , fem un petit vol esperant tota la resta de la colla , una vegada tots estem a punt ens posem a caminar , mentre o fem tenim la sortida del sol i aquests dies de tardor es sempre d´admirar

La primera part de la caminada d´avui es força plana , passem per uns grans camps de pastures de bestiar , també trobem alguna case de pagès força gran en aquestes sones , però no tot es tranquil·litat arribem al peu de Cabrere , comencem a pujar per mig d´una fageda forçà grossa i amb molta pujada

Cabrera és una muntanya de 1.308 metres que es troba entre els municipis de la Vall d'en Bas, a la comarca de la Garrotxa i de l'Esquirol, a la comarca d'Osona.

Som a les ruïnes de l’antic castell de Cabrera i una taula rodona de referència ens il·lustra sobre la majestuosa panoràmica de 360 graus: Montserrat, la Mola, els Rasos de Peguera, el Pedraforca, el Puigmal, el puig de Bassegoda, el Canigó, l’Albera, el golf de Roses, el Montseny... Una talaia superba! Uns passos més i arribem al santuari de la Mare de Déu de Cabrera, erigit al segle XVII en el lloc on hi havia hagut l’ermita del castell, derruïda per un terratrèmol el 1428

Santuari de CabreraL’indret és un petit paradís de pau i bellesa que ens reserva una extensa panoràmica

En el santuari fem la nostra parada d´esmorzar , un dia magnífic ens deixa contemplar unes vistes excel·lents tant de la plana de Vic com de la part de la Garrotxa

Baixem per l’impressionant camí de les  escales per desfer el pendent fins al coll de Cabrera, d’on prosseguirem per un camí fins a San Pere de Falgars.

La tornada a estat també entre corriols per prats de pastura , una bona sortida com sempre avui acompanyats dels Bufets Juniors a estat una sortida conjunte