dijous, 23 de març del 2017

El Puig Estela

LA RUTA EN WIKILOC

Ens trobem de bon matí en un dia realment de primavera un lleger plugim ens fa pensar en un mal dia , pro l poc de caminar veiem que s´obren clarianes i apareix el sol tímidament.
Em sortit de la plaça de l´era de Can Rafart , passem per la plaça de la vila i enfilem fins l´antiga església del segle XII de la Mare de Déu del Popul , deixem enrere el poble i prenem un corriol amb lleugera pujada al principi

La verdor de la primavera comença a fer sortir el verd dels prats de pastura , en els prats de la fonts l´Orri podem veure una antiga cabana ramadera , deixem els prats per adinsarnos en una gran fageda , aquí encara la primavera no a arribat i els colors encara son d´hivern no aixis deixa de ser un plaer passejar per aquests indrets

Els bufets Ripollesos

Entre grans faigs arribem al cim del Puig Estela ,  es un cim de 1361 m ,  un bon mirador de la serra Cavallera, al nord, i de la serra de Milany, aqui en el cim i trobem un vèrtex geodesic

La baixada del Puig Estela es fa pel PR fins Coll Cubet , la baixada es força dreta , aquí el company Vinyals a petit  una forta caiguda , que afortunadament a estat sense masses conseqüències , això si el nas i la cara te els rastres de l´ensopegada , sort qu´en la colla tenim la nostra ATS de grup l´Anna que a hagut de treballar una mique per deixar al Vinyals amb condicions. I sembla que lo ha aconseguit.

Arriben al poble de Vallfogona , el company Llorenç li fem unes fotos davant la casa natal de la seva dona , seguim baixa'n i ens trobem amb l´església de San Julià aquí fem una mica de parada ,al costat mateix tenim una petita edificació amb forma de porxo que és " El Comunidor" data del segle XVII es feia servir per la benedicció del terme ,

Ja per acabar aquesta sortida al cim de Puig Estela passem per al centre de Vallfogona recorrerem aquest petit carrer quasi medieval molt ben conservat i arribem a la plaça de la vila una plaça cuidada fins l´últim detall un poble rural molt i molt ben conservat