dijous, 9 de març del 2017

Serra de Capsacosta

LA RUTA EN WIKILOC

La sortida d´avui la fem des del petit poblet de Sant Salvador de Bianya , aquest petit poblet de la Garrotxa tan sols compte amb 75 habitants i la majoria disseminats , també te una important església que data de l´any 1170 . Comencem a caminar en direcció la ruta romana , tan sols la seguirem en un petit tros per endinsar-nos en un frondós bosc d´alzines.

Ens trobem en el camí amb el petit oratori de sant Salvador de Bianya , aquí deixem la via romana per travessar la carretera i començar a pujar per entre el bosc amb un corriol molt ben definit

Gaudin com infants

Durant mes d´una hora i mitja pugem per aquest corriol amb gens de vistes , es d´aquelles excursions que la primera part es tapada totalment per als arbres , tot fins l´hora del esmorzar

Aquest sens dubte és un dels moments més esperats de tota la colla, portem una bona estona de pujada, avui amb força calor, arribar dalt la carena amb bones vistes a la Vall del Bac fem la parada d´esmorzar, toca un bon descans unes xerrades, que avui quasi totes són sobre el 6-1 de barça dons la gran majoria som culers, també tenim algun periquito i crec un merengue, però la majoria de la gent avui està molt contenta

La tornada quasi tota a estat per la  Via romana de Capsacosta, des del pas dels Traginers (Vall de Bianya) fins a Sant Pau de Segúries (Ripollès).La Via romana de Capsacosta és una autèntica obra d’enginyeria d’importància monumental i un testimoni excepcional d'un període històric de gran transcendència per al nostre país.Creada en època de l’Imperi Romà, la Via romana de Capsacosta és ben fàcil de resseguir. En diversos trams presenta un excel·lent bon estat de conservació. Aquesta calçada era denominada Via Annia i era un ramal de la Via Augusta. Des de Figueres entrava cap a la zona de muntanya, i després de travessar la plana de Bianya s'enfilava pel Capsacosta i seguia cap al coll d'Ares, per tornar a enllaçar després, ja dins la Gàl·lia, amb l'esmetada via principal.
Els murs, guarda_rodes i tota la resta d’altres elements de la Via romana de Capsacosta posen de manifest l'extraordinari treball de construcció realitzat uns dos mil anys enrere.

A mig camí en una revolta ens trobem amb una paret que sobre surt una mena de balconada , aquí es Avon els de san Pau per la diada de la via romana fan una mena de pregó per tota la gent assistent , tinc el meu company Eudald es el que dóna vida a l'enviat romà sempre amb vestimenta de l´epoca

Unes bones vistes de la Garrotxa , el descans merescut i el avituallament de l´ amic Toni quasi donem per acabada la sortida

Avui despedeixen la sortida aquestes quatre Sras tan rialleres