dijous, 7 de setembre del 2017

El Puigsecalm

LA RUTA EN WIKILOC

Coll de Barcons vuit del matí ,prenem la sortida des d'aquest punt , avui els 23 bufets anem a fer una ruta per al Puigsecalm , al ser las festes del Tura soms pocs , la resta estan de festa major .
El dia com podem veure en las fotos  es molt emboirat i força fret diríem un típic dia de tardor

Si fos una pel·lícula o podríem titular "Bufets en la niebla"

Al passar per una gran fageda ens trobem amb una mique de sol al temps que tenim unes esplèndides imatges enmig de la boira

El Puigsacalm és una muntanya de 1.515 metres que es troba al municipi de la Vall d'en Bas a la Garrotxa. És el punt més alt de la Serralada Transversl, una muntanya emblemàtica, amb unes excel·lents vistes als cims i les serres del Principat , malauradament avui poques vistes la boira ens envoltava

Deixem enrere el Puigsacalm ,anem avançant per la carena ampla cap al Puig dels Llops, Només ens queda la part final de la carena.Puig dels Llops, 1482 metres. Segon cim del dia , aquí haguérem de tenir unes vistes excel·lents , la pena es que no podem veure res a causa de la moltíssima boira

Passant per Font Tornarisses, caminat per amples pastures fa poc tot estava pler d´arbres avui tot tallat una pena , arribem a Sant Bartomeu de Covildases és una antiga (segle XII) església romànica sufragània que pertany a la parròquia del municipi de Vidrà(Osona). Va rebre el nom de l'antiga vila de Covildases 960. És una obra inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.L'església de Sant Bartomeu de Covildases es troba a 1150 m d'altitud, aïllada enmig d'un prat, vora el Puigsacalm

De tornada passem de no per la collada de San Bartomeu amb els faigs gegants caminem per al corriol que de nou ens retorna al Coll de Bracons

Ens apropem a la diada i la senyera acomiadarà la sortida d´avui com també la farmaciola en el peu del Puigsacalm excel·lent en el cas d´un problema físic